Rozbor Theros na constructed + ďalšie zaujímavosti o tejto sade!

Theros je prvá edícia nového tematického bloku s gréckou mytológiou, obsahuje 249 kariet (z toho 15 mythic rare, 53 rare, 60 uncommon, 101 common a 20 basic land) a na constructed bude legálny od 27.9.2013.
Od tohto dátumu na štandarde prestanú byť legálne edícia Innistrad, Dark Ascension, Avacyn Restored a Magic 2013. Štandard sa tak bude skladať z edícií Return to Ravnice, Gatecrash, Dragon ‚s Maze, Magic 2014 a Theros.

 

Nové mechaniky

Ako už je u prvej (veľké) edícia nového bloku zvykom, je tu niekoľko nových mechanik – Monstrosity, Heroic, Bestow, Devotion a vracajúci sa Scry.

Monstrosity (monstrozita) - Monstrosity je aktivačný abilita, ktorú môžete zaplatiť kedykoľvek, ak na to máte dostatok many. Pri vyhodnotení ability sa kontroluje, či je daná bytosť monštruózne (mostrous). Ak nie je, položí sa na ňu príslušný počet +1 / +1 Kantri a bytosť sa stane monštruózne (Monstrous).

Niektoré bytosti pri získaní štatútu „mounstrous“ spúšťa rôzne triggery, iné zase získajú ability tak dlho, kým sú „mounstrous“ (zatiaľ nie je žiadna možnosť, ako bytosť zbaviť statusu „Monstrous“).

Heroic (hrdinský) - Herioc je triggerovaná abilita prinášajúci rôzne výhody pre svojho kontrolera. Spúšťa sa, keď je daný permanent zacielený kúzlom jeho kontrolera (kúzla, ktoré cielia permanenty sú sorcery a Instant majúci vo svojom texte slovíčko target a tiež všetky aury).

Bestow (prepožičať) - Karty s touto mechanikou sú bytosti (a zároveň aj Enchantment), ktoré môžete buď normálne zakastit, alebo zakastit ako auru za „bestow cost“. Na rozdiel od klasických aur majú tú výhodu, že keď očarovaná (enchanted) bytosť opustí bojisko, tak vám v hre zostane daná bytosť (z aury sa stane Enchantment creature).

Devotion (oddanosť) - Devotion je podobná abilitě  Chroma. Vzťahuje sa vždy na jednotlivé farbe (devotion to white / blue / black / red / green). Za každý mana symbol danej farby medzi vašimi permanenty získate jednu Devotion.

Ak máte napríklad v hre Boros Reckonerov, tak máte Devotion to white rovno trom a zároveň aj devotion to red rovno trom.

Scry (predpovedať) - návrat obľúbené ability, ktorú sme naposledy mohli vidieť v M11. Scry X znamená: Pozri sa na X vrchných kariet svojej knižnice a daj ľubovoľný počet z týchto kariet na spodok knižnice a zvyšok vráť v ľubovoľnom poradí na vršok.

 

Základné rysy edície

Edícia je zasadená do prostredia gréckej mytológie. Každá farba má svojho legendárneho boha, čo je nový subtyp permanent (God). Každý boh má tiež svoju zbraň, čo sú legendárne Enchantment Creature.

Ako ste si teraz asi všimli, tak v Theros je veľa permanent, ktoré majú viac permanent typov zároveň – napríklad Enchantment Creature, alebo Aritifact Enchantment. Znamená to, že na takéto permanenty sa vzťahujú kúzla, ktorá cielia aspoň jeden z daných permanent typov.

Pekným príkladom z histórie je Dryad Arbor. Tú môžete zacieliť kúzlami a ability, ktoré cielia bytosti (napr. Lightning Bolt), ale aj kúzlami a agility, ktoré cielia krajiny (napr. Demolish alebo Wasteland).

V Theros je predstavených niekoľko nových creature typov: God (boh), Sable (soboľ) a Nymph (nymfa – tento typ už existoval skôr, ale od šiestej edície bol nahradený typom Dryad).

Tiež sa tu vyskytuje niekoľko creature typov, ktoré sa v minulosti vyskytovali len veľmi sporadicky: Chimera (kríženec leva, kozy a draka – doteraz vyšli iba štyri v celej histórii MTG), Harpy (harpie, napoly vták, napoly žena – doteraz vyšli tri) a Satyr (napoly človek, napoly cap – doteraz vyšli dva)

 

Planeswalkeři

V Theros vychádzajú tri planeswalkeři. Dva úplne noví – Ashiok a Xenagos a tiež nová, v poradí tretí, Elspeth.

 

Reprint

V edícii je jedenásť reprint a štyri ďalšie funkčné reprinty (karta, ktorá má rovnaké ability, ako karta už predtým vydané, ale má iné meno – napr Llanowar Elves / Fyndhorn Elves / Elvish Mystic). Dva najpopulárnejšie reprinty sú určite Magma Jet a Thoughtseize.

 

Intro Packy

Z Theros je spojené päť intro packov, sú to:

Favors from Nyx – WB (bielo-čierny), s foil Celestial Archon
Manipulative Monstrosities – UR (modro-červený), s foil Shipbraker Krakenom
Devotion to Darkness – UB (modro-čierny), s foil Abhorrrent Overlord
Blazing Beasts of Myth – RG (červeno-zelený, s foil Ember Swallower
Anthousa ‚s Army – WG (bielo-zelený), s foil Anthousa, Setessan Hero

 

Promo karty a tokeny


Prerelease proma (21-22.9.2013)

Launch week promo (27-29.9.)

Booster Box promo

Game Day proma (19-20.10.)

Tokeny:




Emblém k Elspeth:

 

Rozbor jednotlivých kariet
 
Biela

Chained to the Rocks - keď sa pozriem na túto kartu, hneď ma napadne porovnaní s Journey to Nowhere, ktoré sa hojne hralo za éry Zendikaru, hoci sa na štandarde vtedy hojne hrala Maelstrom Pulse.
Myslím, že u tejto karty nie je najväčšia nevýhoda, že sa po zničení bytosť vráti do hry (z hraných kariet ju zničí asi len abrupt Decay a ten už som na štandarde veľmi dlho nevidel), ale že potrebujete mountain, aby ste ju mohli zahrať. Ak sa ale bude hrať nejaký Boros, videl by som toto ako veľmi prémiový a lákavý removal!

Elspeth, Sun ‚s Champion - prvý z trojice planeswalkerů. Keď si spomenieme na predchádzajúcu Espethy, tak Knight-Errant bola výborná v aggro, Tirel sa hrala skôr v Kontrolu a nová Elpeth je niečo medzi nimi. Hlavný problém je v tom, že stojí šesť man. Chce hrať kontrol šestimanového planeswalkera, keď má na tomto slote bezkonkurenčného Aetherlinga? Nie som si istý …

Výhoda bezpochyby je. že sa Elspeth vie sama dobre brániť (prvé kolo +1, potom -3) a jej emblém vie rýchlo ukončiť hru. Osobne by som dal ale v kontrolu prednosť iným kartám a Elspeth by som videl skôr ako one-of do kontrolnějších deckov bez modrej a alebo ako vrchol krivky v nejakom Weenie.

Fabled Hero - v minulosti sme tu mali dve podobné bytosti, Mirran Crusadera a Silverblade Paladina a obe boli vynikajúce. Fabled Hero je podľa mňa horšie, aj keď má možnosť rastu. Problém je skôr v celkovom poňatí mechaniky Heroic. Ktoré balíky hrajú karty, sú zacielené vlastné permanenty? Áno, iba Bant Hexproof, lenže tie najlepšie aury nám odrotovaly …

Potom je tu ešte Bloodrush, ale ten si s Heroic nerozumie. Preto by som sa v bielych koňoch asi radšej poobzeral po inom dřidropu, napríklad po Frontline Medici a Boros Reckonerov.

 

Glare of Heresy - dobrá sidovka na otravné biele permanenty, ako je Boros Reckoner, Angel of Serenity, nová Elspeth, a zbaví sa aj nezničiteľného HELIOS.

Gods Willing - Na formátu už je podobná karta v podobe Brave the Elements. Willing ale funguje aj na bytosti iné farby a SCRYU je v Aggro celkom užitočné (môžete si dať naspodok prebytočnú krajine), takže je to dosť možno lepšie trik ako Brave the Elements. Ah, a taký tu máme prvú použiteľné kúzlo pre Herioc :)

Heliod, God of the Sun - Prvý z cyklu bohov. Zatiaľ je ťažké povedať, ako silní bohovia budú. Nikdy predtým sme totiž nemali možnosť hrať s podobnými kartami.
Čtyřmanovka je sama o sebe vrchol krivky v monowhitu. Výhoda je, že biela bežne hrá karty cez dve biele (nehovoriac o Reckonerov) a tak by nemal byť problém mať na štyroch manách Devotion 5. Schopnosť dávať do hry tokeny je skvelá vo chvíli, keď dostaneme nejakým hromadným ničením – máme tak stále ako vyvinúť tlak na súpera.

Last Breath - možná sidovka proti aggrům do UW controlu

Leonin Snarecaster - ďalšia zaujímavá bytosť do monowhite koní. Často sa stáva, že vyskladáme plno malých bytostí a oponent dá jednu veľkú a dúfa, že to bude stačiť na zastavenie našej ofenzívy. Takto mu ju ale ľahko tapni, môžeme útočiť a ešte na stôl pridávame ďalšie power.

Soldier of the Pantheon - po odchode Championa of the Parish monowhite zúfalo potrebuje nejakú poriadnu jednomanovku a tento upgradovaný Savannah Lion je presne to, čo sme hľadali. Jasný základný kameň bielych aggrodecků.

Spear of Heliod - Boom! Glorious Anthem, ktorá ešte k tomu dokáže ničiť súperove bytosti? Toto by som si dal do bieleho aggro štyrikrát a vôbec by som o tom nepremýšľal. Lenže to má pochopiteľne háčik – je to legendárny, čo znamená, že sa to štyrikrát hrať nedá. Dva až tri kúsky musí postačiť.

Modrá

Annul - V edícii, kde je veľa artefaktov a enchantmentov sa jedná o peknú sidovku do modrých kontrol.

Artisan of Forms - na dvojku to nie je žiadne terno, ale do nejakého EDHčka postaveného okolo enchntmentů to môže byť celkom fajn. Skopírovať si súperovu najlepšie bytosť a ešte si ju vylepšiť znie dobre.

Bident of Thassou - na rozdiel od heliodova kopije je toto čtyřmanovka, čo je dosť podstatný rozdiel. Navyše je potrebné postaviť balík priamo okolo tieto karty, ako tomu bývalo napríklad v EDH u Edrica (teda predtým, než bol zabanovaný). UG tempe ale na dvojke chýba karty ako Vapor Snag a Ponder, takže si myslím, že Bident je skôr karta do jednokarťáků …

Curse of the Swine - zaujímavá karta hlavne v tom, že dáva modré možnosť akéhosi pseudoremovalu. Sorcery rýchlosť je však natoľko limitujúca, že si myslím, že Curse of the Swine na constructed neuvidíme.
Problém je v tom, že keď má súper veľa bytostí, tak my sa zatapujeme, aby sme zahrali Curse a on na nás môže stále útočiť 2/2 tokeny a ešte môže kastit ďalšie kúzla …

Dissolve - toto je naopak parádny karta pre modré kontroly, upgradovaný Cancel je dobrá náhrada za rotujúce Dissipate.

Meletis Charlatan - Mirary na nožičkách je pekná karta do jednokarťáků.

Omenspeaker - v minulosti sme mali k dispozícii Sea Gate Oracla a Augury of Bolas, ktorí sa hojne hrali. K oracle sme ale vtedy mali birthing pod ak Augury Restoration Angela. K Omenspeakerovi ale nemáme nič, čím by sme z neho dostali extra value a tak pôjde vždy o stratu karty, ktorá nám navyše ani nezaručí, že si potiahne to, čo potrebujeme.
Stále je ale fakt, že trojka v obrane dokáže dosť potrápiť aggro, čo iste potvrdí každý, kto hral Zombáky a do cesty sa mu postavil Augur of Bolas.

Swan Song - taký hard counter za jednu manu, to tu ešte nebolo! Kombodecky na legacy, ako Show and Tell, alebo High Tide po ňom určite rady siahnu (labuť je úplne irelevantné, keď rovnako v danom kole zabijete súpera). A ostatné modré decky si ho dajú do sidu práve proti týmto deckům. Ak hráte legacy, rozhodne by som neváhal a vydal si playset!

Thassou, God of the Sea - dosť možno najlepšie z cyklu bohov. Za tri many máme minimálne istotu skvalitnenie nášho draw. Ak dosiahneme Devotion päť, potom máme aj nezničiteľného a neblokovateľného mäsiara. Čo sa štandardu týka, tak devotion pekne dvíha Jace, Architect of Thought, Detention Sphere a zo zatiaľ celkom zanedbávaných kariet treba Nightweil Specter.

Čo sa týka ostatných formátov, tak Thassou je ako stvorená do modernových a legacy merfolk, kde naozaj nebýva problém získať rýchlo devotion päť a potom už len rýchlo zašliapať súpera do zeme.

Thassou by som si s chuťou zahral aj v každom jednokarťáku s modrou.

Čierna

Abhorrent Overlord - karta, ktorá mi pripomína Grave Titana. Nemusíte mať žiadnu inú bytosť na stole a máte aspoň dva tokeny. Na dvojke je ale karta, ktorá s Overlord vyzerá veľmi dobre – Dark Prophecy! Podľa mňa by teraz mal ísť veľmi dobre postaviť taký deck. Navyše tu ešte máme Crypt Ghast, ktorý nás do Overlorda pekne narampí.

Erebos, God of the Dead - kombinácia Everlasting Torment a Greed, podľa mňa sa hodí k vyššie spomínaným kartám. Aj keď zákaz pridávanie životov pre súpera je v monoblacku takmer irelevantné. Pomalá kartová výhoda je ale presne to, čo sa do monoblacku hodí. A samozrejme je to tiež pekná karta do jednokarťáků.

Hero ‚s Downfall - Kombinácia Murder a Dreadboru, úplne parádny a prémiové removal, ktorý budú chcieť hrať všetky decky s čiernou!

Pharika’s Cure - podľa mňa dobrá sidovka pre monoblack v súboji s rýchlymi aggro decky

Read the Bones - o manu drahšie, ale výrazne vylepšený Sign Blood = ďalšie pekná karta pre monoblack. Keďže sa dá aj ľahko splashovat, bude sa hrať aj vo všetkých pomalších balíčkov s čiernou.

Thoughtseize - najlepšie discard všetkých čias sa nám vracia! Rovnako ako u Scavenging Oozy som rád, hlavne preto, že karta, ktorá predtým stála vyše 1 000Kč bude teraz ľahko dostupná pre všetkých. A je to samozrejme dobre hrateľná na všetkých formátoch od štandardu, až po legacy.

Whip of Erebos - ďalšia pekná karta pre monoblack. Lifelink pomôže zvrátiť damage race proti aggro deckům a občania Corpse Dance ide zneužiť s bytosťami, ktoré majú nejaký pekný ETB (enter-the-battlefield) trigger, ako napríklad Abhorrent Overlord. A na čo už bolo predtým poukazované, tak ak s ňou reanimujete Obzedata, tak sa vám bude stále dookola vracať do hry :)

Keďže je to však legendárny a v niektorých situáciách to je dosť zlý topdeck, tak si myslím, že viac než dvakrát by som to v decku hrať nechcel (pravdepodobne len raz „na chuť“).

Červená

Anger of the Gods - Striktne vylepšená Pyroclasma je ideálny removal do Big Redu, ale podľa mňa umožní aj existenciu kontroly s červenou, ako je potrebné Grixis (modro-čierno-červená), ktorému pred rotáciou práve taká karta schádzala. Navyše je to ďalšia karta, ktorá sa vymení s Voice of Resurgence v pomere 1 za 1.

Deathbellow Raider - ak staviate červené aggro, pravdepodobne vám nebude vadiť, že má bytosť ako „nevýhodu“, že musí každé kolo útočiť. Navyše ide zahrať cez Burning-Tree Emissary – čo viac by sme ešte mohli chcieť …

Ember Swallower - pomer 4/5 za štyri many nie je vôbec zlý (nezabijú ho Mizzium Mortars) a zároveň sa mi páči, že predstavuje dobrú možnosť, ako v monredu v late zužitkovať prebytočnú manu. Mohol by sa tiež hrať v nejakej rampe (možno s Xenagosem), pretože keď v piatom kole zničíte súperovi tri krajiny (a ešte si urobíte poriadne prasa), tak by ho to malo celkom rozhodiť.

 

Firedrinker Satyr - tí z vás, čo MTG už nejaký ten piatok hrajú, určite pamätajú Jackal Pupa. Vo svojej dobe to bola výborná bytosť do všetkých aggro deckov s červenou. U Satyra by som ale krotil emócie. Máme tu jednak Rakdos Cacklera a potom tiež Foundry Street Denizena, ktorí sú podľa mňa lepšie (ruku na srdce, ako často pumpnete Satyra o viac, než o jedna). A keď Satyr dostane Mizzium Mortars, tak to dosť zabolí. Aj tak by sa ale mal Satyr v pohode vojsť do každého agresívneho monoredu.

Hammer of Purphoros - podobne ako u Whip of Erebos má kladivo celkom užitočné ability, ale je to karta, ktorú by som si do decku dal skôr len raz na chuť.
Páči sa mi ale, že je to ďalšia možnosť, ako pekne v červených Aggro využiť v lategame prebytočnú manu. A samozrejme sa jedná o fajnovú kartu do všetkých jednokarťáků.

Lightning Strike - náhrada za rotujúce Searing Spear, dobré zabíjanie pre červené agresívne decky

Magma Jet - ďalšie reprint obľúbené karty. Dobrý do monoredu, ale aj do Kontrol s červenou. A že nezabije bytosť s trojkou v obrane, zase nie je taká nevýhoda. Keď sa nad tým zamyslím, tak to vadí snáď len u Boros Reckonerov a Frontline Medica …

Purphoros, God of the Forge - ďalšia zaujímavá možnosť do late geme pre monored. Najväčší prínos je, že aj vaše najhoršie bytosti majú stále nejakú value (Shock do súpera) – normálne by bol Rakdos Cackler potiahnutie v desiatom kole hrozne zlý, takto je ale stále ok. Extra pumpovanie našich bytostí môže tiež čas od času vyhrať hru a s kartami ako Boros Reckoner a Chandra ‚s Phoenix by si mohol často aj zaútočiť.

Purphoros je podľa mňa zaujímavý aj ako generál do EDH – červenej práve nejaká taká karta vždy chýbala.

Stormbreath Dragon - moja obľúbená karta a parádny náhrada za Thundermaw Hellkitu. Ideálne vrchol krivky do monoredu a dobrý aj do potenciálne RG rampy. Schopnosť napráskať kontrolnému súperovi, ak sa ho hneď nezbaví, sa mi veľmi páči.

Zelená

Boon Satyr - zelené bytosti s Flashom som mal vždy v obľube, pretože sú dobré proti kontroluje (idú hrať na konci kola, kedy býva súper často zatapovaný). Tu sa asi ponúka porovnanie s Wolfir Avenger, ktorý bol podľa mňa oveľa lepšie, schopnosť blokovať bytosti s dvojkou v útoku je dosť dôležitá. Na druhú stranu Boon Satyra ale môžeme hrať aj ako dobrý combat trik a je to už druhá dobrá možnosť, ako spustic Heroic.

Sčítané a podčiarknuté – nevadilo by mi Satyra v decku hrať, ale ak by bolo k dispozícii viac lepších třímanovek, tak by som sa bez neho v pokoji obišiel.

Bow of Nyle - priehrštím schopnosťou mi trochu pripomína Jitte :) Najpodstatnejšie je určite deathtouch pre útočiace bytosti, čo znamená, že sa budeme môcť rozbehnúť do súpera s každým mana elfom a súperovi sa bude veľmi ťažko blokovať. Posilňovať si svoje bytosti tiež nie je na škodu a navyše je to malé kombo s Kalonian Hydrov. Ostatné ability sú veľmi situačné, ale taký svoje uplatnenie nájdu. Dvakrát či trikrát by som si to v monogreenu pokojne zahral.

Fade into Antiquity - možnosť, ako sa zbaviť inak nezničiteľných bohov

Mistcutter Hydra - kombinácia nezkántrovatelnosti a hastu urobilo z tejto hydry veľmi dobrú bytosť proti kontrolujeme. V RG rampe alebo monogreenu si ju s chuťou zahrám. A asi je to vôbec prvá hydra, ktorá sa mi naozaj páči!

Nyle, God of the Hunt - dať všetkým svojim príšerám  trample je v zelenej veľmi užitočná abilita a posilňovanie sa tiež hodí. Na rozdiel od ostatných farieb ale podľa mňa bude mať zelená väčší problém dostať sa k Devotion 5 a tak mi Nyle príde ako jeden z horších bohov (spolu s Heliodem).

Polukranos, World Eater - 5/5 za štyri many je veľmi dobrý pomer a removal aby človek v zelenej pohledal, čo robí z hydry ešte lepší kartu. Do monogreenu ide o peknú náhradu za odrotujivší Wolfir Silverhearta a Garruka, Primal Huntera.

Multicolor

Anax and Cymede - zrejme karta s najsilnejším Herioc efektom. V Boros by sa hrať dala, jej ability sú dobré samy o sebe a navyše k nej budeme mať Madcap Skillz a Gods Willing.

Ashen Rider - upgradovaný Angel of Despair. Dobrá sidovka na legacy proti Show and Tell. A tiež zaujímavá karta do Reanimator – škoda, že na štandarde už nám žiadna reanimace neostala …
A do jednokarťáku by som si Ridera taký pokojne dal.

Ashiok, Nightmare Weaver - Zaujímavý planeswalker, ale príliš situačný na to, aby bol dobrý. Za tri many odemlít tri karty nemá takmer žiadny efekt na hru. Ak budete mať šťastie, tak si budete môcť reanimovat nejakú oponentovo bytosť, čo je efekt skôr do jednokarťáku.
Ak totiž hráte proti aggro, tak si asi nebudete môcť dovoliť sa v takejto fáze hry zatapovat (Ashiok by vám pravdepodobne rovnako hneď umrel).
V súboji dvoch kontrol vyzerá Ashiok už o niečo zaujímavejšie, ale ani dosiahnutie jeho ultimátky bohužiaľ neznamená, že máte vyhraté …

Daxos of Meletis - veľmi zaujímavá bytosť na EDH. Nie je síce zďaleka tak dobrá, ako Geist of Saint Traft, ale je ďaleko zábavnejšie. Hlavné plus samozrejme je, že ako náhle ho vybavíte nejakým mečom, tak bude prakticky neblokovateľný. A nejaké karty, ktoré kontrolujú vršok súperovej knižnice, sa iste tiež nájdu :)

Destructive Revelry - vylepšená Naturalize by si cestu do sideboarde nájsť mohla, najmä ak sa budú hrať „božskej“ artefakt-Enchantment.

Fleecemane Lion - Vylepšený Watchwolf si určite nájde cestu do bielo-zelených aggro deckov. Možnosť urobiť si v late game nesmrteľného bitkárov je vskutku lákavá. Navyše s kartami ako Voice of Resurgence Advent of the Wurm bude mať selesnya dostatok kariet, ktoré sú skvelé proti kontrolu.

 

Medomai the Ageless - na štandard to asi nebude, ale ako generál do EDH je táto sfinga celkom zaujímavá.

Polis Crusher - trample a dobrý pomer cena / výkon už sú samy o sebe dosť dobré schopnosti, keď k tomu pridáme protekci pred bohmi a ich artefakty, tak sa to ešte zlepšuje. Možnosť využiť v late game manu a ešte zboriť pár enchantmentov tiež nie je na škodu. Do RGčka by sa tento hromotluk zmestiť mohol.

Reaper of the Wilds - vyhýba sa removal, má slušné proporcie a prináša extra value za každú padlú bytosť, čo sa hodí napríklad k Dark Prophecy alebo Abhorrent Overlordovi. Do BG kontrolu pekná karta, rovnako tak do jednokarťáků, treba k Varolzovi.

 

Steam Augury - nové Fact or Fiction, aneb obľúbená kartová výhoda, tento krát hlavne pre UR Control či Grixis.

Tymaret, the Murder King - škoda, že mu práve odrotovali Gravecrawler a Geralf’S Messenger. Aj tak by sa mal ale bez problémov do BR aggro vojsť. A všetky zombáky teraz máme k dispozícii na modernu, tak prečo to neskúsiť tam?!

Underworld Cerberus - zaujímavá bytosť do BR aggro, ako vrchol krivky. Skoro sa nedá blokovať, vypína Deathrite Shaman a Scavenging Oozu a ak ho súper zabije, vrátime si všetky ostatné bytosti naspäť na ruku (pravdepodobne ich tam budeme mať viac, ako súper a budú agresívnejší) a prejdeme ho tak, ako tak! Stormbreath Dragon je ale na pozíciu pětimanovky jasne lepší …

Xenagos, the Reveler - jedna z najzaujímavejších kariet edície, ktorá dobre spolupracuje s mechanikou Monstrosity. Ak si predstavíme, že hráme karty po krivke, tak budeme mať v čase, keď zahráme Xenagose, už aspoň dve bytosti. Xenagos nám pomôže vytvoriť ďalšie, čím budeme mať dostatok many na aktivovanie Monstrosity u kariet ako Ember Swallower a Stormbreath Dragon. Alebo môžeme šupnúť do hry Garruka … A proti Kontrolujeme je samozrejme výborná už len každé koleso hastovací 2/2 bytosť …

Ostatné


Zo zvyšku kariet by som spomenul už len nový rérový cyklus krajín. Všetci napäto očakávali, aké budú nové krajiny, nakoniec sme sa dočkali „len“ vylepšených guildgatů.
Je pravda, že to oslabí trojfarebná aggro, ako bola Naya Blitz, či Domra Naya, ale inak sa mi nové dual páči. V late game nikdy nebude krajina úplne mŕtve draw, pretože budete môcť aspoň trochu ovplyvniť svoj ďalší draw step.

Koľko to stojí

Teraz sa pozrieme, ako sú na tom s cenami najdrahšie karty v edícii. Porovnám ceny v zahraničí s cenami na Čiernom Rytieri (ďalej len SR).

Tento krát nie je najdrahší karta edícia kus, ktorý by ste mali hneď predať (pozri napríklad Aurelia ‚s Fury, alebo Kalonian Hydra), ale Ashioka by som odporúčal predať hneď, ako to pôjde. Ako dobrú investíciu by som naopak videl Swan Song.

Ceny sú k 19.9.2013, Dolár beriem ako 19,50 Sk a Euro ako 26Kč

10. Fleecemane Lion (5,68 €, 6,89 $) – 150Kč v Európe, 135Kč v USA, 169Kč na SR
9. Erebos, God of the Dead (5,70 €, 11,40 $) – 150Kč v Európe, 225Kč v USA, 159Kč na SR
8. Heliod, God of the Sun (6,25 €, 7,69 $) – 165Kč v Európe, 150Kč v USA, 179Kč na SR
7. Ashiok, Nightmare Weaver (12,45 €, 16,49 $) – 325Kč v Európe, 325Kč v USA, 329Kč na SR
6. Thassou, God of the Sea (13,90 €, 16,00 $) – 360Kč v Európe, 315Kč v USA, 369Kč na SR
5. Elspeth, Sun ‚s Champion (14,64 €, 28,79 $) – 380Kč v Európe, 560Kč v USA, 469Kč na SR
4. Thoughtseize (16,00 €, 22,50 $) – 420kč v Európe, 440Kč v USA, 419Kč na SR
3. Xenagos, the Reveler (16,99 €, 23,95 $) – 450Kč v Európe, 470Kč v USA, 499Kč na SR
2. Purphoros, God of the Forge (17,00 €, 21,89 $) – 450Kč v Európe, 430Kč v USA, 479Kč na SR
1. Stormbreath Dragon (17,40 € / 21,99 $) – 460Kč v Európe, 430Kč v USA, 479Kč na SR

A nakoniec – moja top10 edícia

10. Spear of Heliod – základný kameň monowhitu po rotácii
9. Fleecemane Lion – výborná agresívne bytosť, spolu s Voice a Loxodon Smiterem veľmi dobrý základ pre GW aggro
8. Daxos of Meletis – karta s najväčším potenciálom na EDH
7. Hero ‚s Downfall – jeden z najlepších spot Removal za posledných pár rokov
6. Steam Augury – výborná kartová výhoda za rozumnou cenu (rozumej mana cost)
5. Swan Song – karta, ktorá ovplyvní legacy
4. Purphoros, God of the Forge – fantastická karta do agresívnych deckov na štandard, ale aj zaujímavý generál do EDH
3. Thoughtseize – návrat najlepšieho discard, karta bez problémov hrateľná na všetkých formátoch
2. Stormbreath Dragon – najlepšie bytosť edícia
1. Xenagos, the Reveler – karta, okolo ktorej sa budú stavať decky, podobne ako tomu bolo u Domra Rade, navyše je hrateľný aj na modernu a v jednokarťácích

A to je pre dnešok všetko, užite si prerelease a u ďalších článkov na videnie.

Kumano…

Leave a reply


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>