Aj prvá sada roka 2019 sa odohráva Ravnice. Vyšla 25. januára 2019 a obsahuje 264 prevažne nových kariet. Všetky dôležité informácie k tejto sade nájdete v tomto článku.
Technické informácie:
Názov edície: Ravnice Allegiance
Počet kariet v edícii: 264
Release Date: 25. januára 2019
Skratka edície: RNA
Twitter hashtag: #MTGRNA
Aj ďalšie dve edície (po Guilds of Ravnice) zostaneme v Ravnice. Prvý z nich sa volá Ravnice Allegiance a bude zameraná na zvyšné guildy, teda UW (Azorius), RB (Rakdos), BW (Orzhov), RG (Gruul) a UG (Simic).
Mrkněte se na přehled nádherných obalových produktů UltraPro k nové edici Ravnica Allegiance.
Ravnica Allegiance – obalové produkty Ultra Pro
Jak vypadají produkty z edice Ravnica Allegiance již víme a dnes se podíváme na obalový sortiment UltraPro k této edici. Hlavním motivem jsou loga jednotlivých guild a na podložkách najdeme ilustrace ze shock landů.
Předobjednejte si produkty z nové edice Ravnica Allegiance v našem eshopu zde.
Ravnica Allegiance – obaly UltraPro na karty
Stejně jako v Guilds of Ravnica, tak i v Ravnica Allegiance najdeme na obalech loga jednotlivých guild – Azorius, Rakdos, Gruul, Simic a Orzhov. Každé balení obsahuje 100 kusů ilustrovaných obalů.
Ravnica Allegiance – krabičky na balíček UltraPro
Stejně jako obaly, tak i krabičky mají ilustraci loga jednotlivých guild: Azorius, Rakdos, Gruul, Simic a Orzhov. Krabičky jsou na 100+ karet v obalech a uvnitř najdete i oddělovač na sideboard.
Ravnica Allegiance – podložky na hraní UltraPro
Herní podložky z této edice obsahují ilustrace ze shock landů pro jednotlivé guildy. Takže na podložkách najdeme ilustrace z karet: Hallowed Fountain, Godless Shrine, Blood Crypt, Stomping Ground a Breeding Pool.
Ravnica Allegiance – stahovací album UltraPro na 360 karet
Stahovací A4 album na 360 karet s motivem scenérie Ravnici.
Všechny produkty a balíčky Ravnica Allegiance jsou k dispozici na eshope www.vesely-drak.sk
Ravnice Allegiance – prehľad mechanik
Každá guilda v Ravnice Allegiance má svoju vlastnú novú mechaniku. V tomto článku si ich uvedieme.
Spectacle
Spectacle dáva spellům alternatívny cost, ktorý môžete zaplatiť ak váš oponent v danom kole stratil životy. Niekedy sa spectacle len „zľavou“, inokedy môže byť drahšie, ale za to sebou prináša ďalšie výhody. Ak súper životy stratil, môžete si vybrať, ktorý cost zaplatíte, teda spectacle cost nie je povinný.
Za stratu životov sa považuje ako damage, efekty ktoré spôsobujú priamo stratu životov (formulácia typu „loses 2 life“) alebo ak hráč životy zaplatí (formulácia typu „pay 1 life“). Je dôležité si uvedomiť, že pridanej životy tento efekt neruší. Ak teda súper v jednom kole 2 životy stratí a 2 životy si pridá (napr. Vďaka lifelink), stále v danom kole stratil životy.
Spectacle nemá vplyv na ďalšie obmedzenia, menovite môžete hrať Spell len vo chvíli, keď ich môžete hrať normálne (nemôžete teda napríklad bytosť alebo sorcery zahrať v súperovej kole).
Aj pri zaplatení spectacle Costu sa mana cost a converted manacost Spell nemení (dôležité pre karty ako Disdainful Stroke). Nezáleží na tom, koľko životov súper stratil, spectacle sa pozerá len na to, či nejaké stratil.
Afterlife je triggerovaná abilita, ktorá obsahuje číslo. Vo chvíli, keď bytosť s Afterlife zomrie, vytvorí bieločiernej lietajúce 1/1 Spirit v počte rovnom tomuto číslu. Bytosť musí zomrieť, teda odísť z bojiska do hrobu, ak je napríklad vrátená na ruku alebo removnuta z hry, tak sa Afterlife nespustí.
Adapt je takisto keyword nasledovaný číslom. Ak je abilita aktivovaná, najprv skontroluje či má daná bytosť nejaké + 1 / + 1 Counter, ak áno, nič sa nestane. Inak sú na nej umiestnené + 1 / + 1 Counter podľa čísla za ADAPT. Pokiaľ bytosť o Counter príde (napríklad presunutím, čo niektoré karty v tejto sade vie), tak môže úspešne adaptovať znova.
Okrem toho, že je bytosť väčšia, vie Simic ťažiť z prítomnosti + 1 / + 1 Counter aj ďalšími spôsobmi.
Bytosť, ktorá má riot, vstupuje na bojisko s + 1 / + 1 Counter alebo Hasty podľa vášho výberu (resp. Výberu hráča, ktorý ju kontroluje). Táto akcia sa stane pri vstupe na bojisko a nejde na ňu tak reagovať, takže vám Spellbreakera nikto nemôže „podstřelit“ bleskom za tri, ak si vyberiete + 1 / + 1 counter. Ďalej je dobré vedieť, že ak hráč vyberie haste, bytosť ho má permanentne a nie len do konca kola. To môže byť relevantné ak jej napríklad druhý hráč ukradne (získa nad ňou kontrolu) nejaký Spell alebo Ability, čo haste sám o sebe nedáva.
Riot sa „stackom“, čo znamená, že bytosť môže mať riot dvakrát. V takom prípade sa jednoducho vyhodnotí dvakrát a pre každé vyhodnotenie vyberáte zvlášť, môžete teda vybrať raz + 1 / + 1 counter a raz haste, či dvakrát + 1 / + 1 counter (dvakrát haste môžete tiež vybrať, ale nedáva to moc zmysel).
Addendum je mechanika vyskytující se převážně na instantech a může mít celou škálu různých efektů. Ve zkratce, kouzlo s addendem bude mít nějakým způsobem vylepšený efekt, pokud jej zahrajete ve své main fázi.
Split karty a hybridné mana
Rovnako ako v Guilds of Ravnice sa aj v tejto sade objavia split karty a hybridné mana, ktoré si môžete osviežiť na konci odkazovaného článku.
Nejnovější komentáře