Magic the Gathering karty

Základné informácie o kartovej hre Magic the Gathering.

Úvod
Magic vznikol v roku 1993 a za dobu svojej existencie sa stal najstarší a najrozšírenejší kartové hrou sveta (před karetní hrou Pokemon). Pôvodne bol koncipovaný ako hra pre dvoch hráčov, dnes sa však dá hrať aj v troch, štyroch, piatich, alebo dokonca šiestimi hráčmi.
farby Magicu. Karetní hře Magic se věnuje zpravodajský česko-slovenský web o Magicu CMUS.cz.

Základným duchom celého Magicu je rozdelenie do piatich farieb, každá z nich má svoje výhody a nevýhody, či silu a slabiny.
1. Biela farba – predstavuje poriadok, svetlo, vieru, liečenie a podporu všetkých. Snaží sa priniesť rovnováhu na bojisko a pomaly budovať armádu vojakov, rytierov a anjelov, vďaka ktorým získa prevahu a prerazí cestu k víťazstvu. Biela vie predovšetkým pridávať tí životy, hromadne posilňovať svoje bytosti a nemá problém odstraňovať súperove hrozby.
2. Modrá farba – je farbou mysle, ilúzií, prepracovaných plánov, vody a vzduchu. Taktikou modrej je vytvárať komplikované plány, miasť súpera a manipulovať s jeho bytosťami a kúzlami.
3. Čierna farba – sa neváha čímkoľvek zaplatiť cestu k svojej prevahe nad súperom. Je farbou smrti, záhrobia, rozkladu a temnoty, reprezentovanej démonov, zombie, upírov alebo prízraky.
4. Červená farba – zastupuje nespútanú energiu, emócie, chaos a priamočiaru agresivitu. Bytosťami sú hlavne rôzni goblini, orkovia a mocní draci.
5. Zelená farba – ako farbou zeme, lesa, prírodného poriadkov a veľkých monštier. Elfovia, hydry a behemot často čistú silou a počtom zadupať súpera a získajú tí okamžitú prevahu na bojisku.

Vzácnosť kariet Magic the Gathering

Každá karta má na sebe uvedený symbol edície, v ktorej vyšla, spolu s farbou určujúci vzácnosť karty (skôr tento symbol na karte uvedený nebol a začal sa používať až neskôr). Pokiaľ je symbol čierny, potom sa jedná o bežnú kartu (common), strieborná sú menej bežné (Uncommon), zlatá značí vzácne karty (rare) a červené karty sú veľmi zriedkavé (Mythic) a zvyčajne majú veľký vplyv na hru.

Základné pravidlá kariet Magic the Gathering

Na začiatku si každý hráč zamieša celý svoj balíček kariet (musí mať minimálne 60 kariet) a následne z jeho vrchu vezme sedem kariet. Každý hráč tiež začína na dvadsiatich životoch. Cieľom je súperovi ubrať týchto 20 životov a tým vyhrať. Podrobnejšie pravidlá nájdete na spravodajskom serveri Magic kariet CMUS.cz

Fáza hry Magicu

Každé tvoje koleso je rozdelené do systému jednotlivých fáz, ktoré umožňuje určitú špecifickú akciu a iné naopak zakazuje.
1. Počiatočná fáza (Beginning Phase)

1. untap step – všetky tvoje tapnuté karty sú tu Odtapnutie.
2. Upkeep step – chvíle, kedy sa spúšťa niektoré efekty kariet.
3. Draw step – vezmeš si jednu kartu zo svojej knižnice.

2. Prvé hlavné fázy (Precombat Main Phase) – tu môžeš zahrať jednu krajinu a zoslať ľubovoľná kúzla z ruky, kým máš na ne dostatok many na zaplatenie.
3. Bojová fáza (Combat Phase)

1. Beginning of combat – okamih, kedy oznámiš, že končí tvoja hlavnej fázy a začína bojová, v ktorej už môžu po celú jej dobu byť hrané len instant.
2. Declare attackers step – tapni každú bytosť, ktorú chceš útočiť. Bytosť nemôže útočiť, ak je už Tapnutá alebo bola zoslaná v predchádzajúcej fáze. Bytosti vždy útočia na nejakého súpera alebo planeswalkera, nemôžu útočiť napr. Na inú súperovu bytosť.
3. Declare blockers step – brániaci hráč oznámi bytosti, ktoré budú blokovať určitú bytosť. Útočiaci bytosť môže hráč brániť aj viac ako raz bytostí alebo nebrániť vôbec. Tapnuté bytosti nemôžu blokovať.
4. Combat damage step – je chvíľa, kedy si útočiace a blokujúce bytosti navzájom udelí poškodenia (combat damage). Ak je obdržané poškodenie väčšie ako odolnosť danej bytosti, tak následne zomiera a ide do hrobu. Každá bytosť udelí poškodenie, aké je jej sila, a to buď do bytosti, ktorá ju blokuje, alebo do súpera, ktorý následne stratí toľko životov. Keď je bytosť blokovaná viac bytosťami, tak aj napriek tomu udelí len poškodenie podľa svojej sily. Keď má silu napr. 5, tak nemôže obom bytostiam udeliť 5 a 5 poškodenie, ale vlastník útočiace bytosti ľubovoľne rozhodne, ako týchto 5 zranenia rozdelí medzi blokujúce bytosti.
5. End of combat step – koniec alebo spustenie určitých efektov kariet.

4. Druhá hlavná fáza (Second Main Phase) – chvíľa na zahranie krajiny (ak si to neurobil v prvej fáze) alebo využitie zostávajúcej dostupne many na ďalšie kúzla.
5. Konečná fáza (Ending Phase)

1. End step – koniec efektov trvajúcich do konca kola (until end of turn), teraz môžu byť ešte zoslané instant.
2. Cleanup step – poškodenie bytostí je vyliečených, zahodíš prebytočné karty z ruky. Končí tvoje kolo a začína koleso protihráča.

Formáty Magic the Gathering

Magic možno hrať hŕbu rôznymi spôsobmi, základom sú minimálne 60tich kartové balíčky, v ktorých nie je žiadna karta (okrem basic Land) viac ako štyrikrát. Medzi turnajové formáty patrí Standart, Modern, Legacy, Pauper alebo draft.
Špeciálnym casual formátom je potom Commander (Elder Dragon Highlander / EDH), ktorý sa zakladá na nejaké legendárny bytosti, ktorá sa stáva generálom celého balíka, ktorý musí mať vrátane neho presne 100 kariet, všetky len vo farebnej identite daného generála a každá karta (okrem basic Land) musí byť obsiahnutá len raz.

Produkty kariet Magic the Gathering

Pre ďalšie informácie, pravidlá a novinky z Magicu sleduj našu webovú a facebookovú stránku. Všetky produkty si môžeš nakúpiť na našom partnerskom e-shopu Veselý drak.

Nevíte, jaký produkt si do začátku koupit, podívejte se na náš návod jaké Magic karty koupit do začátku.
Dúfam, že teraz už vieš viac o kartovej hre Magic the Gathering a vítam ťa tak na začiatku tvojej cesty do tohto bohatého sveta fantázie!
Článok bol prevzatý a voľne upravený zo servera CMUS.cz

Leave a reply


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>